RANKING SZKÓŁ
ZWOLNIENI
Z TEORII
2023

Zestawienie wyróżnia szkoły ponadpodstawowe, które wspierają uczniów w rozwoju kompetencji przyszłości i działaniu
społecznym. Ranking powstał w oparciu o wyniki uczniów w praktycznej Olimpiadzie Zwolnieni z Teorii.
Chcę zobaczyć Ranking

Projekty społeczne w ramach Olimpiady Zwolnieni z Teorii są realizowane przez zespoły uczniów. Uczestnicy i uczestniczki Olimpiady współpracują, poszukując rozwiązań realnych problemów społecznych. Wychodzą poza szkolne mury i realizują swoje pomysły w praktyce. Podczas wspólnej pracy nad projektem nabywają kompetencje przyszłości.

Szkoły, które znalazły się w Rankingu Szkół Zwolnieni z Teorii
wspierają rozwój ważnych kompetencji uczniów, w tym umiejętności
współpracy.
87%
uczniów uważa, że dzięki realizacji projektu społecznego rozwinęło umiejętność pracy w grupie
87%
uczniów uważa, że dzięki realizacji projektu społecznego rozwinęło umiejętność komunikacji
90%
uczniów uważa, że rozwinęło umiejętność wykorzystywania wiedzy w praktyce

Umiejętność pracy zespołowej to jedna z kluczowych kompetencji cenionych przez pracodawców.

Umiejętność współpracy w zespole należy do grupy kompetencji najczęściej poszukiwanych przez pracodawców na zmieniającym się rynku pracy. Z naszych badań wiemy, że pracodawcy i rekruterzy doceniają osoby, które już w trakcie nauki wykazywały inicjatywę i prowadziły własne projekty. Z takich korzeni wyrósł z resztą sam serwis Pracuj.pl, założony przez grupę studentów i absolwentów, którzy nie bali się szukać nowych rozwiązań.
Gracjan Fiedorowicz
Członek Zarządu Grupy Pracuj S.A.
Ranking Szkół Zwolnieni z Teorii wyróżnia placówki, które swoim działaniem pokazują, że nie są obojętne na los ich uczniów po opuszczeniu szkoły średniej. Zachęcając uczniów i uczennice do realizacji projektów społecznych pomagają im rozwijać kompetencje cenione na rynku pracy, m.in. umiejętność pracy w grupie. Takie szkoły kształcą świadomych, gotowych do podjęcia wyzwań młodych ludzi. Gratuluję wszystkim szkołom znalezienia się w tym rankingu.
Joanna Dymna-Oszek
Dyrektor Biura Zarządu ING Banku Śląskiego
W Google wierzymy, że współpraca zespołowa to klucz do tworzenia innowacyjnych rozwiązań. Kilka osób pracujących nad wspólnym projektem łączy swoje idee, umiejętności i wartości, co pozwala na efektywne działanie w projekcie. To właśnie dzięki współpracy ludzie wpadają na najlepsze pomysły. Cieszy mnie, że uczestnicy i uczestniczki Olimpiady Zwolnieni z Teorii pracują właśnie w taki sposób, a szkoły ich w tym wspierają.
Agnieszka Hryniewicz-Bieniek
Global Director, Google for Startups

RANKING SZKÓŁ ZWOLNIENI Z TEORII 2023

Poznaj 411 szkół, które wspierają uczniów w rozwoju kompetencji przyszłości, w tym umiejętności współpracy z innymi.
O metodyce rankingu możesz przeczytać tutaj.

Miejsce w Pol. Nazwa szkoły Miejscowość Woj. Wskaźnik rankingowy Miejsce w woj. NAUCZYCIEL/KA, KTORY/A WSPIERAŁ/A UCZNIÓW W ROZWOJU KOMPETENCJI

W Rankingu nie ma Twojej szkoły?

Chętnie opowiemy Ci, co możesz zrobić, by rozwinąć u uczniów Twojej szkoły kompetencje przyszłości, takie jak umiejętność współpracy z innymi.
Chcę dowiedzieć się, jak dołączyć

Nauczycieli w rozwoju kompetencji przyszłości wspierają: